joi, 23 aprilie 2015

Chei si usi

De obicei, femeile isi cauta cheile ( pentru ca au geanta...sau valiza... dupa caz). Clatinandu-se. Penduland intre trecut si prezent. Uneori chiar si intre trecut si viitor ( ala trasat in imaginatie)
E putin ciudat ca un barbat sa isi caute cheile, nu? El nu are de scormonit printre rujuri, port-fardurd, mascara , brichete cu sclipici si alte minuni. Ei stiu clar ca intr-un buzunar au cheia ce deschide inima unei femei, iar in altul, cheia ce deschide picioarele altei femei.

Mi-l  imaginez cum sta- in cumpana- in fata usii pe care era obisnuit sa intre, gandindu-se cateva clipe, pana se stinge tigara.
'' Inca din prima noapte, am folosit cheia ce i-a deschis picioarele. Uneori, reuseam nu stiu cum, sa deschid usa si cu cealalta cheie. Poate cand era beata. Sau melancolica. Sau..naiva cu buna stiinta. Era bine si pe o usa si pe cealalta, mai ales ca..si inima si picioarele erau ale aceleiasi femei. ''

Dar ce se intampla, cand el, scoate cheia, o baga in yala si realizeaza ca nu merge... Poate a gresit cheia. O incearca pe cealalta, dar e la fel. Ramane blocata acolo , ramane blocat acolo. Langa o usa carre nu se mai deschide, langa o cheie care nu mai iese. Langa o iluzie, asortata cu o speranta.

Si uite asa, unii barbati raman suspendati in trecut, respirand aerul prezentului. Jucand pe doua fronturi. intrand ba cu o cheie, ba cu cealalta. Nestiind daca vor sex, nestiind daca vor dragoste. Si mai ales, nestiind sa faca diferenta intre cerere si oferta. Cer gresit, primesc gresit, iar la final raman blocati.

Cu siguranta fiecare dintre noi, am intalnit o astfel de persoana. si am iubit o astfel de persoana.  Blocata.Pe care am gasit-o  langa o usa care nu se mai deschidea.
Si cu siguranta, fiecare a lasat cel putin o persoana, pe dinafara. A schimbat yala, a facut bagajul si a plecat. Departe. Fara alte explicatii. Fara sa planga, fara sa dramatizeze, fara sa scuipe...

Am fost si eu, in amandoua posturile. Iar azi...
''Tac si inghit ''

Un comentariu:

  1. Te înșeli, noi, bărbații n-avem niciodată două chei în două buzunare. E prea incomod. Am doar patru buzunare, în care trebuie să am și cheile, și banii, și portofelul, și telefonul, și țigările, și dracu știe ce-mi mai atârnă prin buzunare. Să port o geantă din-aia pentru bărbați, ca de poștaș? E prea gay pentru mine. Deci cele 3 chei, nu două (una pentru inimă, una pentru minte și una pentru pizdă) stau pe un singur inel, într-un singur buzunar. De-aia încurcăm mereu cheile când vrem să deschidem ușa :)

    RăspundețiȘtergere