sâmbătă, 24 noiembrie 2018

:)



N-am inteles niciodată genul de om care poate să zâmbească in mijlocul dezastrului și să se autoincurajeze, printre ruinele propriului său suflet, că vezi Doamne , totul e bine, sau dacă nu e, va fi.
Psihologii susțin că e o boală să zâmbesti când totul e de-a-ndoaselea, sau să plângi când totul merge brici. Nu știu denumirea acestei boli, dar ideea e că ar trebui să încetăm să ne prefacem că e bine când nu este. 
Au și lacrimile rolul lor. Au și nervii destinația lor. Au și stările proaste avantajul lor. E rău să le ignori, căci se adună mult balast in tine. Și poate nu mâine , poate nu peste un an , dar cu siguranță intr-o zi, o să refulezi tot ce-ai ținut acolo, fix pe cineva care ți-a vrut binele. 

Nu e de apreciat un om care plânge in public, e drept. Dar măcar in intimitatea ta, recunoaște -ți și trăiește -ți slăbiciunile. Diseacă-le, analizează-le, trăiește-le, simte-le. E bine ca măcar cu tine să fii 100% sincer. Te poti trăda, e drept. Dar măcar o faci tu, nu o fac altii. 

Învață să trăiești singur. Iar pe ceilalți să îi privești ca pe un cadou care poate oricând să ți se ia. Căci nimeni nu rămâne pe veci. Și orice om poate să plece, să dispară, să fugă, să moară. Și ramai așa cum esti: SINGUR. 

De-a lungul vremii mi-am educat mult latura asta . Astfel încât niciodată nu mi-a fost teamă să rămân doar eu cu mine. Astfel încât niciodată să nu mă bucur prea tare de prezenta unui om in viața mea și nici să mă agăț cu ambele mâini de iluzia că va fi doar al meu pentru vecie. Oricât de minunat era acel om. 
Bineînțeles că ei nu-ntelegeau. Bineînțeles că am fost acuzată de zeci de ori că-s aia fără suflet. 
Vrei să înveți să te detașezi? Pictează pe o pânză cel mai frumos tablou, ceva pe care sa știi că dacă îl pui pe un perete in casa ta, toți cei ce vor veni vor exclama “wow! E superb! Ce pictor renumit l-a făcut? “ 
Pictează-l și dă-i foc. Cam ăsta ar fi primul pas spre a înțelege că de lucruri și de oameni, NU TREBUIE să te atașezi. Că pot dispărea!

Și nu mai zâmbi ca prostu când totul e pe dos. Nu e bine. Nici sănătos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu